Verzenden
en retourneren

zZonnebril

Heeft die pérfecte bril jou ein-de-lijk gevonden, zie je hem natuurlijk het liefst zo snel mogelijk op je neus. Valt-ie dan toch un petit-peu tegen? Dan kun je hem gemakkelijk retourneren, mits je aan de retourvoorwaarden voldoet.

Op deze pagina lees je alles over verzenden en retourneren. 

Heb je vragen?

Verzenden en ontvangen

Wij verzenden gratis in Europa boven een bestedingsbedrag van €150,-. De meeste bestellingen worden aangetekend verstuurd via PostNL. Dat betekent dat je een track & trace-code ontvangt zodra het product is verzonden, en je verzekerd bent van de ontvangst. Zodra je tekent voor ontvangst van het product, ben je verantwoordelijk voor (de staat van) het artikel.

Levertermijn en voorraad

Voor de bezorging zijn wij afhankelijk van de snelheid en bezorgdagen van PostNL. Daarnaast verwerken wij orders tijdens de openingstijden van Mr. Brown Specs & Beans. Houdt doorgaans rekening met een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. 

Mr. Brown Specs & Beans is een fysieke winkel in Eindhoven. Van veruit de meeste (zonne)brillen uit onze collectie hebben we er slechts één op voorraad. De voorraad van de producten wordt dagelijks ge-update op onze website. Mocht de verkoop in de winkel kruisen met de online verkoop van hetzelfde product, en de verwachte levertijd daardoor langer dan 5 werkdagen duren, nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Indien je naar aanleiding van de langere leveringstermijn besluit af te zien van de verkoop, storneren we het betaalde bedrag terug op jouw rekening. 

Voorwaarden retourneren

Artikel niet naar wens? Je kunt jouw bestelling in de originele verpakking retourneren binnen 14 dagen nadat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. Wij storneren het bedrag minus de retourkosten op jouw rekening, als je voldoet aan alle onderstaande voorwaarden:

  • het product is ongebruikt en ongedragen;
  • het is geen product met een beperkte houdbaarheid;
  • het is geen op maat gemaakt of aangepast product;
  • het is geen product dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische- of gezondheidsredenen;
  • de verzegeling van het product is niet verbroken;
  • Voor contactlenzen uit de voorraad geldt dat alleen producten die niet geopend zijn en waarvan de verzegeling onaangetast is gebleven kunnen worden geretourneerd.

Let wel: retourneren is altijd op eigen kosten en risico. Indien het een kostbaar product betreft, zorg er dan voor dat je het verzekerd verzendt.

Hoe stuur je jouw pakketje retour?

Volg onderstaand stappenplan:

  • Klik op deze retourlink
  • Open en print het retourlabel;
  • Verpak jouw bestelling goed in een pakket; 
  • Plak het retourlabel op het pakket; 
  • Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde PostNL punt. Vraag altijd om een bewijs van afgifte;
  • Binnen enkele werkdagen na ontvangst van jouw retour gezonden bestelling, storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald, minus de retourkosten.

Online reserveren, passen in de winkel

Als je in de gelegenheid bent of in de buurt woont, adviseren wij altijd de bril te passen in onze winkel. Je kunt de bril wel alvast online betalen en op een ander moment komen passen in de winkel. Omdat we doorgaans van iedere bril slechts één op voorraad hebben, ben je op die manier verzekerd van jouw bril. Bovendien betaal je geen retourkosten (en verzendkosten bij een bestedingsbedrag van minder dan €150,-). Mocht de (zonne)bril na het passen in de winkel niet naar wens zijn, storneren we het betaalde bedrag meteen terug op je rekening. Je kunt de wens om de bril te passen in de winkel online aangeven bij het betalingsproces.